субота, 21 травня 2022 р.

Як реагує росія на вихід західних компаній з ринку?

Світова спільнота вкрай негативно сприйняла повномасштабне вторгнення Росії на територію України. Хоч це було і досить передбачувано Путіна це все-одно не зупинило. 

Так, країни НАТО та ЄС розпочали так звану "спеціальну економічну операцію" проти Росії. Станом на сьогодні до країни агресора застосовано п'ять пакетів санкцій і готується вже шостий найболючіший, який містить ембарго на енергоносії. Проте чи буде він це ще питання. 

Також керуючись моральними принципами та під тиском суспільної думки міжнародні компанії-гіганти почали виходити з ринку Росії. Для Росії це також є досить болючим ударом, оскільки це суттєва втрата робочих місць та надходжень до бюджету у вигляді податків.

Проте, еліта Росії все ж стрімко показує, що Росія "встає з колін" (хоча скільки ж можна вже вставати з колін?) та націоналізувала потужності деяких компаній, зробила "ребрендинг"(якщо у цій ситуації це можна назвати ребрендингом) та здійснює спроби запустити ці підприємства.

Так що ж це за підприємства?

  1. Renault. Акціонери прийняли рішення продати свою частку компанії АвтоВаз. А завод "Рено Росія" в свою чергу припиняє випуск автомобілів марки "Рено". Натомість завод перейменується в Московський автомобільний завод та відновиться виробництво автомобіля марки "Москвич". 
  2. McDonalds Corp. Компанія спочатку призупинила свою діяльність на території Росії. Проте в травні все ж таки акціонери заявили про продаж своїх ресторанів місцевим акціонерам. А в середині травня ресторан працював в Росії останній день. Наданий момент достовірно невідомо під якою назвою буде працювати новий ресторан. Проте в теренах інтернету говорять про назву "Дядя Ваня".
  3. Компанії з великої четвірки також вирішили не працювати на Росії. Проте три з них пройшли ребрендинг. Винятком є лише KPMG.
  4. Польський бренд Sinsay LLP продав свою частку китайській компанії без права використання торгової марки та назви. Відповідь Росії не змусила чекати і вже почали з'являтись вивіски з назвою Sin.
  5. Coca-cola. Компанія заявила про вихід з ринку Росії ще в березні 2022 року. Вже в травні на Росії почали продавати напій під назвою Комі Кола. Як заявив представник завод новий напій є кращий тому що він "не дуже газований та не дуже солодкий" (і не дуже кола судячи з усього).


Немає коментарів:

Дописати коментар